Sdílená doprava do moderního města rozhodně patří

7. června 2019
Sdílená doprava do moderního města rozhodně patří

Doba se mění a s ní i naše dopravní návyky. Klademe důraz na větší rychlost, pohodlí a flexibilitu, ale chceme dopravní prostředky, které jsou šetrné k životnímu prostředí i naší kapse. Díky rozvoji komunikačních technologií začíná být sdílení hmotných věcí zase „in“ a tak si můžeme s pomocí aplikací a chytrých telefonů půjčit celé spektrum prostředků. V Praze 2 se setkáváme s růžovými Rekoly, elektrokoly Freebike, či žlutými elektromobily ReVolt. Zelené koloběžky nejsou na území Prahy 2, kvůli neshodě se společnosti Lime, provozovány. Ve jmenovaných případech je vlastníkem poskytovaných zařízení soukromá společnost, ale sdílet je možné i váš osobní automobil, který neužíváte naplno, například pomocí platformy HoppyGo. Také můžete sdílet i místo ve vašem automobilu při cestě do práce přes aplikaci BlaBlaLines. I když rozvoj nových prostředků dopravy provázejí porodní bolesti a často budí silné emoce, je to z části zaviněno bezohledností uživatelů a vandalismem. Stačí jmenovat příliš rychlou jízdu mezi chodci, či nevhodně zaparkovanými "vozítky". V tomto ohledu je důležitá osvěta a stanovení jasných podmínek a nezbytnou součinnost s městskou částí. Spolupráce je důležitá i v oblasti vytvoření dobré infrastruktury parkování a jízdních pruhů. Sdílená doprava do moderního města rozhodně patří, a dle rčení “sharing is caring”, sdílení podporuje i dobré vztahy. Doufejme, že bude sdílená a alternativní dopravna i v Praze 2 na vzrůstu. Ne však bezhlavě, ale s respektem k místním podmínkám.

Radek Oborný

{% asset 'posts/oborny06.jpg' alt='Radek Oborný' %}

Noviny Prahy 2 v PDF

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Penta plánuje zastřešit a zastavět kolejiště Hlavního nádraží. Změnu územního plánu narychlo protlačuje přes Prahu 2

Penta plánuje zastřešit a zastavět kolejiště Hlavního nádraží. Změnu územního plánu narychlo protlačuje přes Prahu 2

Rada městské části Praha 2 v pondělí 15. 4. 2024 projednávala podání podnětu na změnu Územního plánu sídelního útvaru hl. m. Prahy na kolejiště Hlavního nádraží. Záměr navrhuje přestřešení kolejiště a jeho zastavení. Plocha má dosáhnout přes 135 tis. m2, což je trojnásobek Václavského náměstí. Jedná se tedy o největší stavební záměr v Praze 2 ve 21. století.