Akce “Auta na náplavce” alias “Město v pohybu” nebude.

25. července 2022
Akce “Auta na náplavce” alias “Město v pohybu” nebude.

Organizátor se rozhodl akci zrušit. A to i přes rozhodnutí Rady hlavního města Prahy, že akci bere na vědomí vzhledem k pokročilé fázi příprav. Jedinou podmínkou Prahy bylo, že platba už tak nízkého nájmu bude standardně jen v penězích a ne částečně formou neprůhledného inzertního protiplnění v médiích vlastněných pořadatelem.

Za Piráty Prahy 2 zrušení akce vítáme protože autosalon na pěší zónu v památkové rezervaci UNESCO nepatří.

Proč se nám „auta na náplavce“ nelíbí?

– Nejde o kulturní či sportovní akci. Jde o komerční akci, která nemá v nejatraktivnějším, nejceněnějším a společensky nejživějším prostoru u břehů řeky v centrální části Prahy, pražské památkové rezervaci UNESCO, co dělat.

– Cena za pronájem náplavek je pro správce, resp. Prahu neuvěřitelně nevýhodná. Organizátor Czech News Center a.s. loni zaplatil v penězích jen 5 Kč za metr čtvereční na den, zbytek, téměř 90 % pronájmu uhradil formou nefinančního barterového plnění –- detaily ke smlouvě (https://smlouvy.gov.cz/smlouva/17072015)

– Logisticky náročné přesuny kotvících lodí z náplavek a uzavření všech zahrádek pronajímatelů kobek, kteří platí řádný nájem.

Na okraj ještě doplňujeme poznámku, že mediální snaha pořadatele o přelakování komerčního autosalonu na téměř altruistický enviromentální počin je učebnicovou ukázkou greenwashingu.

Usnesení RHMP ze dne 21. 7. 2022

R-45100-Usnesení Rady HMP - PDF eBook-Usnesení č.1836 verze 1.1 (VEŘEJNÉ)(veřejná kopie)[TED]_Stránka_1

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Penta plánuje zastřešit a zastavět kolejiště Hlavního nádraží. Změnu územního plánu narychlo protlačuje přes Prahu 2

Penta plánuje zastřešit a zastavět kolejiště Hlavního nádraží. Změnu územního plánu narychlo protlačuje přes Prahu 2

Rada městské části Praha 2 v pondělí 15. 4. 2024 projednávala podání podnětu na změnu Územního plánu sídelního útvaru hl. m. Prahy na kolejiště Hlavního nádraží. Záměr navrhuje přestřešení kolejiště a jeho zastavení. Plocha má dosáhnout přes 135 tis. m2, což je trojnásobek Václavského náměstí. Jedná se tedy o největší stavební záměr v Praze 2 ve 21. století.